22 nov 2010

RACONS

QUÈ SÓN ELS RACONS?
Els racons intracicle, són una estratègia per atendre a la diversitat on tots els alumnes participen del seu propi aprenentatge d'una manera significativa.

Al Primer cicle tenim 4 racons diferents;
- Racó de periodistes, Racó simbòlic, Racó d'artistes i Racó de ciència.
Ens organitzem en quatre grups heterogenis dues vegades a la setmana amb quatre mestres.
El desenvolupament dels racons, té 3 parts:

TRIA .
Quan?: Cada dimarts,
Com?: Sabem que cada setmana tenim que anar-hi a un diferent, fins completar les quatre propostes.




DESENVOLUPAMENT:
* El boix@ és protagonista de l'activitat i del seu aprenentatge.
* Es respecta el ritme individual de cada un@.
* Es treballen activitats més motivadores, relacionades amb els interessos i gustos dels alumn@s .
* Es treballa l'autonomia.
* S'utilitzen diferents llenguatges per expressar-se, ( escrit, dramàtic, plàstic i visual, manipulatiu, matemàtic, científic) .

DEVOLUCIÓ:
Cada dijous, al tornar a classe després de la segona sessió semanal, expliquem i compartim amb els companys allò que hem fet i après al racó al que hem anat.

- LA CIÈNCIA ÉS DIVERTIDA: RACÓ DE LA CIÈNCIA.

Aquest Racó és la novetat d'enguany juntament amb el desenvolupament del Racó d'artistes en llengua anglesa. En aquest espai, podreu vore el desenvolupament de les activitats que anem fent..
Des d'aquest racó, partim de la següent premisa:
" Per a que l'alumnat tingui necessitat de buscar noves explicacions ha de tenir dubtes o formular-se preguntes".
" Què volem "despertar" en els alumn@s amb aquest racó?
Es vol afavorir que els alumn@s trobin respostes vàlides a les qüestions que es formulen. Partim de l'experiència, però volem superar possibles concepcions prèvies d'escassa base científica, per apropar-los així, a la manera com es construeix el Mètode científic.

1ra. sessió:
Comencem la nostra aventura com a "científics" .
Com em veig jo com a científic@?




- Normes al boratori.





EXPERIMENT: "L'aire ocupa espai"

Aprofitem el bon temps i sortim al pati per fer aquesta experiència i mantenir el nostre primer contacte amb la ciència.
- Hipòtesis-Preparació-Experimentació-Conclusió.










2na. sessió: EXPERIMENT: Reacció química: àcid-base. " El Volcà"

Amb aquesta activitat, he volgut que els alumn@s obseven i comproben la reacció química que es produeix quan un àcid i una base entren en contacte, voleu vore el que va passar??




3ra sessió: EXPERIMENT: "Inventem i construïm una màquina"


Estem rodejats i convivim amb màquines i aparells,.. En aquesta nova sessió, la proposta és que, els alumnes ideen i traslladen les seves idees al paper, mitjançant un plànol o croquis, per llavors "fabricar i montar" la seva pròpia màquina. Hem tingut moltes i bones idees, algunes fins i tot han funcionat!!






4ta. sessió: EXPERIMENT: Una estrella amb 5 escuradents



No hay comentarios:

Publicar un comentario